* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg! | |
5.45 MB | |
2020-04-08 11:09:11 | |
Védett 0 | 814 | Cím: Történelem órák a könyvtárban (szakdolgozat) | Szerző: Büki Pálné (1939) Szerz. közl: Kész.: Büki Pálné Kiadás: Nagykanizsa, 1980 Nyelv: magyar Oldal: 32, [1] p. A következő szöveg a könyvből keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével: TÖRTÉNELEM ÓRÁK a könyvtárban /szol\'dolgozat/ Készültj la8ö~t;an Készítettéi Büki Pálné Uarjykanizsci I A, VÁZLAT I, Az eső ly egyen lő % Immégek esőkkentéaéért I 1, tsúolíbm helyzetű. 2. *A könyvtár előtt vissz az ütünk.0 II. A könyvtáx szerepe a nevelő- oktatőmwkóbm 1. lfyított iskola - nevelő iskola. 2. Könyvtár- és könyvhasználat. 3. A könyvtáros szóróim. A könyvtáros és a pedagógus uaimsolata. Ili. Könyvtári órák tervezése /régi tmmmtethmi/ 1. A tervezés szempontjai. 2. Készletek tmmicnotoimből. j. nóháiy vázlat. tv. Módszertani kereksek 1. A szövegfeldolgozásról. 2. Miért asoporímmim? j. Anyanyelvi nevetős. v. itüazöbmt áll az ívj tant orv bevezetése 1. Az új tanterv adta szélesebb lehetőségek. 2. javaslatom a ú. osztály könyvtárban tartható óráira. 3. Két óravázlat. VI. mgoldat Imi kérdések 1. Problémák az óravezetésben. 2. Folyőirathasmúlat. 2 - B, TÖRTÉN ELEM ÓRÁK A KÖNYVTÁRBAN I. Az esólyegyenlőt lenségek csők-köntöséért I. Iskola*, helyzete mhány övvel ezelőtt » a tanév végén - felmértem báceázó 8. osztályos tanulóink könyvtári tagságát. Az eredmény ítésszé vára-hozásaim alatt volu tanulóinknak hb, csofe Is S-a rendelkezett tagsági vbzmmyal, és mintegy lö % vallotta, hogy szülei, idősebb testvérei révén kölcsönöz, Mm az iskolának űj nevelője, nem értettem az eddig kialakult helyzetei, hiszen ezok a gyerekek többszőr is elmondták, hogy a szűkös iskolai könyvtár már régen mm elégi ti ki igényeiket, növelőiktől a rendszeres kölcsönzésre iustrmelőkat is Isaptali, s "ütJUk" az iskoláitól szinte a könyvtár előtt visz cl, Ueu menti a helyzetei, hogy a gyerekek egy részének önálló otthoni könyvtávópltöse igen eredményes volt. Ha az okokat kerestük, akkor a sajátosan \'*motkás-isk&la“ /fő óvtolcn.bcn hasmúlm ást a kifejezésit/, a 93 ,-bmi fizikai környezet volt az első, múl i ü r á I í 3 a n nm megfelelő /sajátosam anyagilag zöt\'.tml jő a családi környezeti/, süt hátrányos körülmények között élnek tanulóink, & kiben milyen képessegek fejlődnék ki, nemcsak pusztán a képességek, hamm igen nagy mértékben a íávsmktlmi helyzet határozza meg. Természetesest az előzőket nemcsak a könyvtárral Izapcsolaios í-gánytelensójgel tudnám bizonyítani, Nevelőim tül etünk nem fogadta el ezt a Imi túrái ía< Mivel látást, nerz kívánta a hátrányokat továbbgörgetni, Urna radikális változást tervez tünk, a fejlődés egyik eleme az lett, hogy az iskola megpróbálja rendszeresen ée tervszerűen gyengíteni e -2 0 k e t a hűl túrái is hátrányokat, A hátrűwyék osokhmtésémk az Imme az erofbaéwye, hogy minden gyerekünk eljussmi egy társadalmilag kívánatosnak tekintett s kulturális vagy információs alap-szintig, melyet minimmtak, mindenkire érvényes rninimtmak tekintikik« Bitnek a mintw&amah tételes tartalmú általános érvény-nyel meghatározni mm lehet, de jől megfér benne a könyv- és könyvtárhasználat pl, a mínckzmapi élethez tartozó egyéb technikai feltételek ismeretével, a k&mtyebb, szabadabb kárügyek intézésével. Mivel ügyesek, aktivük, kiváncsiak, elevenek teendőink, agyra jobbén t képesnek tartjuk őket az málló információ felvét ölre - és feldolgozásra, illetve a mindenkori miatt környezet tol való kapcsolat racionális kezelésére, 2. lajftsaaa* sisn xsm. m á&whti áss ásólyegyenlőtlanságok csökkentésére sokféle - és egyre több orodmónyt hozó - módszereket dolgozott ki neveié testületünk. |