* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg! | |
27.13 MB | |
2021-08-26 09:46:39 | |
Védett 0 | 588 | Cím: A Kereskedelmi Iskola története : (1808-1832-1947) ; Diák - kórunk (1948-1952) | Szerző: Dobó László (1933-2020) Közrem.: Csordásné Láng Éva (közrem.) ; Tóber Ernő (közrem.) ; Iváncsits János (közrem.) Szerz. közl: Dobó László Kiadás: [Nagykanizsa] : [Thury György Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző], [1993] Eto: 373.61(091)(439Nagykanizsa) Tárgyszó: Thury György Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző (Nagykanizsa) Szakjel: 373 Cutter: D 70 Nyelv: magyar Oldal: 83, [3] p. Megj.: Borítócím: A Nagykanizsai Kereskedelmi Iskola története A következő szöveg a könyvből keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével: Dr. Dobó László: A Kereskedelmi Iskola története (1808-1832-1947) Diák - kórunk (1948-1952) A NAGYKANIZSAI KERESKEDELMI ISKOLA TÖRTÉNETE (VÁZLATOK) (1808 - 1832 - 1947) BEKÖSZÖNTŐ A középiskolák egykor évente nyilvánosság elé léptek nyomtatott értesítőikkel, évkönyveikkel, melyben rögzítették az oktató-nevelő munka megőrzésésre méltó adataikat, közreadták a tanárok és tanulók névsorát. Ez a kiadvány nem évkönyv, hanem intézményünk 135 évét részletesen bemutató történelmi áttekintés, örömmel tölt el bennünket, hogy ez az alkotás éppen az iskolánk új fejezetét megnyitó iskolaavatóra készült el. Az új épületek teszik lehetővé számunkra, hogy a most már 700 fős tanulólétszámot elfogadható feltételek között, a vendéglátó szakközépiskolai képzéssel kibővítve oktathassuk. A Zrínyi utcai KERI hangulatát, hagyományait megtartva igyekszünk tanítványainkat az új helyen is szépre, jóra nevelni. Tanítómunkánk, alkalmazkodva az új idők követeléseihez, állandóan keresi a gyakorlati élettel való kapcsolatokat, igyekszünk a szükséges gazdasági ismeretekkel ellátni tanulóinkat. Látjuk, hogy gazdasági életünk megújhodása csak akkor fog bekövetkezni, ha a közoktatás a gyakorlati pályákat helyesen értékeli. Igyekszünk a helyes kereskedőetika parancsait az ifjúsággal elfogadtatni, olyan kereskedőket akarunk a társadalom számára nevelni, akik korunk gazdasági jelenségeinek alapos ismeretében a termelés és a fogyasztás befolyásolására, irányítására képesek. A gazdasági élet mai szövevényes útjain való boldogulás azonban a logikus gondolkodást, a kritikai képességet és a tisztánlátást fejlesztő, a szakismereteket kiegészítő általános műveltség nélkül nem képzelhető el. Kétségtelen, hogy a kettős célkitűzés nehéz feladat elé állítja az iskolát, hisz nagy akaraterőt, lelkes és kitartó munkát kíván tanulótól, tanártól egyaránt. A fentieken túl igyekszünk felhívni tanulóink figyelmét az önbizalom, a belső emberi tartás és lelkierő erősítésének fontosságára is. A sok küzdelmet látott, tartalmában és szellemében sokszor változott nagymúltú iskola reményekkel tekint előre, bízva abban, hogy az új, a korábbinál lényegesen jobb feltételek között végezheti áldozatos tevékenységét. Sok nehézséggel kell még megküzdenünk, de érezzük, a fejlődés alapfeltételeit biztosítottuk, és reményekkel tekintünk az elkövetkező évek elé. Az elődök iránti tisztelettel nyújtjuk át krónikánkat mindazoknak, akik emlékezni szeretnének. Emlékezésül és tanulságul ajánljuk, hogy az utókor is meríthessen belőle útmutatóul. Hálásan köszönjük a könyv szerzőjének a sok időt igénybevevő és fáradságos munkát igénylő iskolatörténetet, melyet Hunfalvy Pál gondolatával nyújtunk át a tisztelt Olvasónak: "Történettudás nélkül ki foghatja fel tisztán a jelent? S kinek nincs múltja, hová ülteti a jövendőt, mely mélyebb földet kíván, mint a jelennek arasznyira ható kérge?" Csordásné Láng Éva igazgató Az első sorok, melyek iskolánk történetének fejezeteit bevezetik, közel kétszáz évre nyúlnak vissza: "1787-ben, II. József korában a község 84 felekezeti adófizető tagból állott |